Käyttöehdot

Great Slogan Oy

Yleiset sopimusehdot 10.12.2024

1. Yleistä

1.1 Näitä ehtoja sovelletaan Great Slogan Oy:n (Slogan) ja Asiakkaan (”Asiakas”) välillä
(”Osapuolet”) Asiakkaan tilatessa Sloganilta palveluja (”Palvelu” tai ”Palvelut”) muodostaen
sopimuksen (”Sopimus”). Näitä ehtoja sovelletaan kaikkiin Palveluja koskeviin kirjallisiin ja
suullisiin tilauksiin, tilausvahvistuksiin ja muihin Palveluja koskeviin sopimuksiin, ellei muuta ole kirjallisesti sovittu.

2. Osapuolten yleiset velvollisuudet

2.1 Osapuolet sitoutuvat Sopimukseen liittyvässä toiminnassaan noudattamaan voimassa olevaa lainsäädäntöä ja viranomaismääräyksiä, hyvää liiketapaa sekä palvelukohtaisia, yleisesti hyväksyttyjä käytäntöjä, kuten hyvää perimistapaa.

3. Sopimuksen syntyminen ja siirtäminen

3.1 Sopimus palvelusta syntyy asiakkaan tehdessä tilauksen Sloganilta. Tilaus voidaan
tehdä kirjallisesti tai suullisesti. Asiakas saa Sloganilta tilauksensa perusteella erillisen
tilausvahvistuksen, jota Asiakkaan ei tarvitse allekirjoittaa eikä palauttaa.

3.2 Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää Sopimusta kolmannelle osapuolelle ilman Sloganin
antamaa kirjallista suostumusta.

3.3 Sloganilla on kuitenkin oikeus ilman Asiakkaan suostumusta siirtää sopimus kaikkine oikeuksineen ja velvollisuuksineen kokonaan tai osittain kolmannelle osapuolelle mikäli se on Sloganin liiketoiminnan kannalta välttämätöntä. Slogan ilmoittaa asiakkaalle siirrosta hyvissä ajoissa etukäteen.

3.4 Selvyyden vuoksi, Sloganilla on aina oikeus siirtää Sopimus osana mahdollista
toimintojensa ulkoistusta, liiketoiminnan kauppaa tai muuta yritysjärjestelyä. Sloganilla on oikeus siirtää sopimukseen perustuvat saatavansa kolmannelle osapuolelle. Saatavien siirtoa koskevan ilmoituksen jälkeen maksut voidaan pätevästi suorittaa vain siirronsaajalle.

4. Hinnoittelu, maksaminen, hintojen muutokset ja maksuehdot

4.1 Hinnat perustuvat Sloganin hinnoitteluun, joka tulee osaksi Asiakkaan ja Sloganin välistä tilausvahvistusta. Hintoihin lisätään kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero. Slogan laskuttaa Sopimuksen mukaisesti koko Palvelun hinnan ja toteuttaa Palvelun sovitun mukaisesti maksusuorituksen jälkeen.

4.2 Slogan pidättää oikeuden muuttaa hinnoittelua.

4.3 Reklamaatio laskusta on tehtävä ennen laskun eräpäivää. Sloganilla on oikeus periä
viivästyneistä maksuista korkolain mukaista viivästyskorkoa eräpäivästä lukien sekä kaikki perinnästä aiheutuneet kustannukset. Sloganilla on oikeus ennen sopimuksen syntymistä sekä sen voimassaoloaikana tarkistaa Asiakkaan luottotiedot. Mikäli luottotiedoissa ilmenee häiriöitä, Sloganilla on oikeus purkaa Sopimus.

4.4 Slogan on oikeutettu hinnoittelunsa mukaiseen korotettuun laskutushintaan, jos
Asiakkaan toimenpiteet edellyttävät ylimääräistä työtä, josta on yhteisesti sovittu. Slogan ei ole oikeutettu perimään korvauksia sellaisesta ylimääräisestä työstä, joka aiheutuu Sloganin syyksi katsottavista myöhästymisistä.

4.5 Asiakas vastaa Sloganin Palvelun toimittamiseen käyttämien järjestelmien, alustojen ja sovellusten kustannuksista, ellei toisin ole kirjallisesti sovittu. Sopimuksen päättymisen jälkeen toimitettu Palvelu siirtyy Asiakkaan hallintaan ja vastuulle.

4.6 Asiakkaalla on tämän jälkeen vastuu Palvelun käytöstä aiheutuneista kustannuksista
(esim. mainos-, ylläpito- ja päivityskulut). Mikäli Asiakas ei halua jatkaa käytettyjen
kolmannen osapuolen palvelujen hyödyntämistä, on Asiakkaalla velvollisuus omatoimisesti päättää käytetty kuluja aiheuttava palvelu.

4.7 Mikäli käytetyssä kolmannen osapuolen palvelussa käytetään erillistä palveluun
ladattavaa saldoa, Asiakkaalla on vastuu varmistaa saldon lataus palveluun, jotta palvelun toimittaminen ei keskeydy. Slogan ei vastaa saldon loppumisesta johtuvista keskeytyksistä tai ongelmista palvelun tuottamisessa.

4.8 Palvelun tuottamisessa mahdollisesti pidettävät tauot ja keskeytykset eivät vaikuta
käytettyjen kolmansien osapuolten palveluista aiheutuviin maksuihin vapauttavasti eikä
käytettyjä palveluita erikseen keskeytetä tai irtisanota tauon tai keskeytyksen ajaksi Sloganin toimesta.

5. Peruutusoikeus

5.1 Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa ilman kuluja seitsemän (7) vuorokauden
kuluessa tilausvahvistuksen kirjauspäivästä ilmoittamalla siitä Sloganille kirjallisesti
osoitteeseen [email protected]. Peruutuksen tapahtuessa tämän jälkeen on Sloganilla oikeus periä asiakkaalta viisikymmentä prosenttia (50%) Palvelun koko laskuttamatta olevasta arvosta peruutuskuluina sekä Palvelun toimittamisesta mahdollisesti aiheutuneet oheiskulut, kuten suunnittelu ja toteutukset, työ ja materiaalit. Peruutuskulujen kokonaissuuruus oheiskuluineen voi olla korkeintaan palvelun tilauksella määritelty kokonais-kustannus.

6. Osapuolten yleiset velvollisuudet

6.1 Osapuolet noudattavat toiminnassaan voimassa olevaa lainsäädäntöä ja mainontaa
koskevia, Suomessa hyväksyttyjä sääntöjä. Asiakas vastaa Sloganille antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Slogan vastaa siitä, että sen suunnittelema mainonta on lainsäädännön ja hyvien tapojen mukaista.

6.2 Asiakkaan tulee kirjallisesti ilmoittaa Sloganille yhteistyön sisältöön tai laajuuteen
olennaisesti vaikuttavista muutoksista heti saatuaan niistä tiedon, kuten esimerkiksi
Asiakkaan yhteyshenkilön, laskutustietojen tai Y-tunnuksen vaihtuminen.

7. Sloganin vastuut

7.1 Slogan ei vastaa välillisistä tai epäsuorista vahingoista, kuten Asiakkaan liikevaihdon tai tuotannon vähentymisestä tai keskeytymisestä, saamatta jääneestä voitosta tai tulosta, tietojen katoamisesta tai niiden uudelleen luomisesta aiheutuneista kustannuksista, asiakkaan sopimuskumppanille aiheutuneesta vahingosta tai muusta vastaavan kaltaisesta vaikeasti ennakoitavasta vahingosta tai ylivoimaisesta esteestä johtuvia vahinkoja.

7.2 Slogan ei myöskään korvaa Asiakkaan tai kolmannen osapuolen vastuulla olevista
seikoista aiheutuvia vahinkoja. Slogan ei vastaa vahingosta, joka mahdollisesti aiheutuu
kolmansien osapuolten palveluiden tai järjestelmien toimintahäiriöistä tai toiminnasta.
7.3 Sloganin vastuu mahdollisista omista virheistä rajoittuu korkeintaan Sloganin oman
palkkion määrään virheen aiheuttaneen ratkaisun, tai tuotteen tai toimenpiteen osalta ja em. vastuu koskee vain suoria eli välittömiä vahinkoja.

7.4 Slogan ei ole vastuussa myöhästymisistä, virheistä, vahingoista ja julkaisematta
jättämisistä, jotka ovat aiheutuneet siitä riippumattomista syistä, esimerkiksi aineistojen
myöhästymisestä, aineistojen puutteellisen laadun aiheuttamista vaatimuksista tai
kolmannen osapuolen ohjelmistojen toimivuudesta. Slogan vastaa vain itse tekemistään
mediavarauksista.

7.5 Sloganilla on oikeus katsoa Palvelu suoritetuksi tai työvelvoite täytetyksi, mikäli

Asiakas jättää palveluun liittyvän tiedotusvelvollisuutensa tai materiaalin toimitusvelvoitteensa täyttämättä;

Asiakkaaseen ei saada sähköpostitse tai puhelimitse yhteyttä yhden (1) kuukauden aikana;

Asiakas ei muistutuksesta huolimatta täytä sopimusvelvoitteitaan;

Asiakas on määrätty liiketoimintakieltoon;

Asiakas on asetettu konkurssiin, yritys-saneeraukseen, selvitystilaan tai todettu muutoin maksukyvyttömäksi;

Asiakas on menettänyt tai jättänyt hankkimatta tarvittavat viranomaisen tai muut luvat;

Asiakas käyttää palveluja, sovelluksia tai järjestelmiä lain tai hyvän tavan vastaisesti; tai

Asiakas on toiminnallaan aiheuttanut Sloganille ylivoimaisen esteen.

7.6 Em. tilanteessa Slogan ei ole velvollinen korvaamaan Asiakkaalle suorittamatta jäänyttä työtä tai Palvelua.

8. Palvelun immateriaalioikeudet

8.1 Sloganin Asiakkaalle tarjoama Palvelu voi sisältää tekijänoikeudella,
tavaramerkkioikeudella ja muilla immateriaalioikeuksilla suojattua materiaalia. Palvelu
sellaisenaan on suojattu tekijänoikeudella Suomessa voimassa olevan tekijänoikeuslain
mukaan. Asiakkaalla ei ole ilman tekijän, oikeudenhaltijan tai Sloganin nimenomaista
kirjallista tai palvelussa erikseen mainittua lupaa oikeutta levittää, julkaista, kopioida, saattaa yleisön saataville tai muuten kaupallisesti hyödyntää suojattua materiaalia paitsi lainsäädännön niin erityistapauksissa salliessa. Luvaksi katsotaan mm. erilaiset sosiaalisen median jakotoiminnot sekä erilliset Sloganin tarjoamat jakotavat. Tällöin tekijän tai oikeudenhaltijan nimi on kuitenkin mainittava hyvän markkinakäytännön mukaisesti. Asiakas ei saa käyttää Sloganin tekemiä kampanjoita sopimuksen päättymisen jälkeen ilman erillistä kirjallista sopimusta. Sloganin tuottama palvelu on kokonaisuudessaan tekijänoikeussuojattua palvelua. Jos asiakas käyttää Sloganin tekemiä kampanjoita sopimuksen päättymisen jälkeen, Asiakas sitoutuu maksamaan hinnaston mukaista palvelumaksua jokaiselta kuukaudelta kun kampanjoita on käytetty.

8.2 Sloganin Asiakkaalle suorittamien toimenpiteiden tai muiden Sloganin Palveluiden
lopputulosten käyttö tietopalvelutarkoituksiin on kielletty ilman erillistä kirjallista sopimusta Sloganin kanssa. Em. toimenpiteiden tai muiden Sloganin palveluiden lopputulosten edelleen myynti ja muu tarjoaminen kolmansien osapuolten käyttöön on kielletty.

8.3 Asiakas myöntää Sloganille ja sen yhteistyökumppaneille korvauksetta oikeuden
editoida, kopioida, julkaista tai muutoin saattaa yleisön saataville sisältöä, jonka Asiakas on antanut Sloganille käytettäväksi osana Slogan palveluita Asiakkaalle.

9. Asiakkaan vastuut

9.1 Asiakas vastaa Palvelujen tuottamiseen toimittamansa sisällön (mukaan lukien
Asiakkaan palvelut) osalta lain, hyvän tavan ja mainonnan eettisten sääntöjen
noudattamisesta. Asiakas on vastuussa Sloganille toimittamiensa ja tuottamiensa sisältöjen mahdollisesti tarvitsemista immateriaalioikeuksista, käyttöoikeuksista ja muista luvista kolmansilta osapuolilta.

9.2 Asiakas vastaa siitä, että sen Sloganille toimittama sisältö ei loukkaa kenenkään
kolmansien osapuolten tekijänoikeutta, tavaramerkkiä tai mitään muutakaan
immateriaalioikeuksia. Slogan ei vastaa edellä mainituista seikoista miltään osin. Mikäli
kolmas osapuoli esittäisi Slogania kohtaan väitteen em. seikkoihin liittyen, sitoutuu Asiakas vastaamaan väitteeseen Sloganin puolesta ja puolustamaan Slogania sekä kaikin tarvittavin tavoin huolehtimaan omalla kustannuksellaan siitä, että Sloganille ei synny minkäänlaista korvaus- tai muutakaan vastuuta em. kolmatta osapuolta kohtaan.

9.3 Sloganilla ei ole kaikissa tapauksissa oikeutta eikä mahdollisuuksia valvoa Asiakkaan toiminnan tai sisällön laillisuutta tai hyvän tavan mukaisuutta. Mikäli Sloganilla on perusteltua syytä epäillä, että Asiakas on toiminut kohtien 9.1 tai 9.2 vastaisesti, Sloganilla on oikeus, mutta ei velvollisuutta poistaa sisältö tai sen osa siltä osin kuin on tarpeen kohtien 9.1 tai 9.2 mukaisen toiminnan tai olosuhteen keskeyttämiseksi.

9.4 Asiakkaalla ei ole oikeutta hinnanalennukseen tai muuhun hyvitykseen kohdan 9.3
mukaisista toimista. Asiakas vastaa kaikista kuluista ja vahingoista, joita Sloganille
asiakkaan kohtien 9.1 ja 9.2 vastaisista toimista aiheutuu.

9.5 Asiakas vastaa kustannuksellaan Sloganin Palveluiden edellyttämien laitteiston,
ohjelmiston ja tietoliikenneyhteyksien hankinnasta ja ylläpidosta sekä muista Sloganin
Palveluiden käytöstä aiheutuvista kustannuksista. Asiakas vastaa myös siitä, etteivät sen laitteistot, ohjelmistot ja tietoliikenneyhteydet aiheuta haittaa tai vahinkoa Sloganille, sen yhteistyökumppaneille tai muille Sloganin Palveluiden käyttäjille. Asiakas vastaa kustannuksellaan käyttämiensä laitteistojen, ohjelmistojen ja tietoliikenneyhteyksien yhteensopivuudesta Sloganin suorittamien toimenpiteiden kanssa.

10. Salassapito

10.1 Osapuolet pitävät salassa kaikki tietoonsa saamat toisen Osapuolen liike- ja
ammattisalaisuutena pidettävät asiat sopimussuhteen aikana ja sen päättymisen jälkeen kolmen (3) vuoden ajan.

10.2 Kumpikin Osapuoli lupaa olla paljastamatta toisen Osapuolen luottamuksellisia tietoja kolmannelle osapuolelle ilman kirjallista lupaa. Luottamukselliset tiedot sisältävät Palvelun sisällöt ennen niiden julkaisemista sekä kaikki muut sopimukseen liittyvät palvelun tiedot tai tekniikan käyttöoikeudet, jos tiedot on niiden luovuttamisen yhteydessä kirjallisesti merkitty luottamuksellisiksi.

10.3 Luottamuksellisia tietoja eivät ole tiedot, jotka ovat yleisesti tiedossa ilman
kummankaan Osapuolen rikkomuksia, tai tiedot, jotka
a) on kehitetty itsenäisesti käyttämättä toisen Osapuolen luottamuksellisia tietoja;
b) kolmas osapuoli on laillisesti toimittanut Osapuolelle;
c) oikeusviranomaiselle tai valtion viranomaiselle on ilmoitettava.

11. Sopimuksen päättäminen

11.1 Palvelu sopimuksesta riippuen:
a) Ei-tuntipohjaisen sopimuksen alussa on 3 kuukauden määräaika, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Irtisanomisaika on 1 kuukausi ja sopimus päättyy seuraavan laskutusjakson loppuun. Laskutusjakso on yksi kuukausi ja laskutus tapahtuu etukäteen, laskutusjakso alkaa aloituspalaverista. Sopimuksen vähimmäiskesto on 4 kuukautta.
b) Tuntipohjaisen sopimus on toistaiseksi voimassa oleva sopimus. Irtisanomisaika on 3
kuukautta ja sopimus päättyy 3 seuraavan laskutusjakson jälkeen. Laskutusjakso on yksi kuukausi ja laskutus tapahtuu etukäteen, laskutusjakso alkaa aloituspalaverista.
Sopimuksen vähimmäiskesto on 4 kuukautta.

11.2 Sloganilla on oikeus irtisanoa sopimus päättyväksi välittömästi, jos sopimuksen
jatkamisella aiheutettaisiin kohtuutonta haittaa Sloganille tai jos palvelun tuottaminen
aiheuttaa Sloganille kohtuuttomia kustannuksia. Jos Slogan irtisanoo sopimuksen,
mahdollisesta toteutumatta jääneestä etukäteen maksetusta palvelusta hinta palautetaan rahana ilman korkoa tai se käytetään mahdollisesta sopimuksen ehtojen rikkomisesta syntyneen Asiakkaan maksuvelvollisuuden kattamiseen. Jos Asiakas irtisanoo sopimuksen ennen kuin tilauksella sovittu palvelu on toimitettu kokonaisuudessaan, noudatetaan kohdassa 6. määriteltyjä peruutusehtoja. Sloganilla on oikeus purkaa sopimus päättymään välittömästi, jos Asiakas on rikkonut sopimusehtoja olennaisesti.

11.3 Olennaisena sopimusrikkomuksena pidetään, jos Asiakas:
a) muistutuksesta huolimatta ei täytä sopimusvelvoitteitaan;
b) on määrätty liiketoimintakieltoon;
c) on asetettu konkurssiin, yrityssaneeraukseen, selvitystilaan tai todettu muutoin
maksukyvyttömäksi;
d) on menettänyt tai jättänyt hankkimatta tarvittavat viranomaisen tai muut luvat;
e) toimii lain tai hyvän tavan vastaisesti;
f) on toiminnallaan aiheuttanut Sloganille ylivoimaisen esteen.

12. Ylivoimainen este

12.1 Ylivoimaisena esteenä (force majeure) pidetään sellaista sopimuksen täyttämisen
estävää ja sopimuksen syntymisen jälkeen sattunutta epätavallista ja asiaan vaikuttavaa
tapahtumaa, jota osapuolen ei ole syytä ottaa huomioon sopimusta tehtäessä ja joka on
sopimusosapuolista riippumaton tai jonka vaikutusta ei voida kohtuudella välttää tai poistaa. Tällainen ylivoimainen este voi olla sota Suomessa, kapina, pakko-otto tai takavarikko julkiseen tarpeeseen, tuonti- tai vientikielto, luonnonmullistus, pandemia, yleisen liikenteen, yleisen tietoliikenteen tai energiajakelun keskeytys, häiriö tele- ja/tai Internet – liikenteessä, työselkkaus tai tulipalo tai muu vaikutuksiltaan yhtä merkityksellinen ja epätavallinen sopimusosapuolesta riippumaton syy.

12.2 Sopijapuolen on välittömästi ilmoitettava toiselle sopijapuolelle ylivoimaisesta esteestä ja sen vaikutuksesta sopimuksen täyttämiseen. Sopijapuoli vapautuu velvoitteistaan ja velvollisuudesta maksaa vahingonkorvausta, jos sopimusvelvoitteiden rikkominen tai niiden täyttämättä jättäminen johtuu ylivoimaisesta esteestä.

13. Muutokset sopimukseen ja sopimusehtoihin

13.1 Muutokset sopimukseen tehdään kirjallisesti. Sloganilla on oikeus muuttaa hinnoittelua ja hinnoittelumalleja ilmoittamalla asiakkaalle muutoksesta kirjallisesti viimeistään yksi (1) kuukausi ennen muutoksen voimaantuloa. Slogan voi muuttaa palveluiden sisältöä, mikäli se on tarpeen palvelujen pitämiseksi lain mukaisina, ajankohtaisina ja tarkoituksenmukaisina ilmoittamalla asiakkaalle muutoksesta kirjallisesti. Slogan varaa oikeuden päivittää näitä yleisiä sopimusehtoja. Slogan informoi sähköpostitse Asiakasta sopimusehtojen päivityksistä, muutoksista ja niiden vaikutuksista voimassa oleviin sopimuksiin.

13.2 Mikäli Asiakas ei hyväksy Sloganin tekemiä muutoksia hinnoitteluun, Palvelun sisältöön tai sopimusehtoihin, asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus päättymään kohdan 11 mukaisesti.

14. Ilmoitukset

14.1 Sloganin ilmoitukset Asiakkaalle voidaan toimittaa perille joko postitse, www-sivujen välityksellä tai sähköpostitse. Sähköpostitse ja www-sivujen välityksellä toimitetun viestin katsotaan tulleen perille sillä hetkellä, kun viestin vastaanottajan laite on ottanut vastaan sähköpostiosoitteeseen tai www-sivuosoitteeseen toisen osapuolen lähettämän viestin. Asiakkaan tulee ilmoittaa viipymättä yrityksen tietojen muutoksista (y-tunnus, yrityksen nimi, osoite, yhteystiedot, yhteyshenkilöt) kirjallisesti osoitteeseen [email protected].

15. Referenssilupa

15.1 Sloganilla on oikeus käyttää Asiakasta referenssinä tarjotessaan palveluitaan muille
asiakkaille, ellei Asiakas sitä erikseen kirjallisesti kiellä. Referenssikielto tulee toimittaa
osoitteeseen [email protected].

15.2 Slogan voi käyttää Asiakkaan yrityksen logoa omilla verkkosivuillaan ja
esitysmateriaaleissaan viestiessään referenssistä palvelun toimittamisen ajan sekä palvelun toimittamisen tai sopimuksen päättymisen jälkeen. Referenssitiedot eivät saa sisältää asiakkaan erikseen liikesalaisuudeksi määrittelemää tietoa.

16. Sovellettava laki ja oikeuspaikka

16.1 Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.
16.2 Tästä sopimuksesta aiheutuvat riidat ratkaistaan Vantaan käräjäoikeudessa.

17. Nimettyihin palveluihin liittyvät erityisehdot

17.1 Maksetun mainonnan palvelut (esim. Google, Microsoft, Meta, LinkedIn, Twitter,
TikTok, Pinterest, Snapchat)
Slogan asettaa asiakkaan mainokset palveluntarjoajan omistaman palvelun kohteisiin ja sen kumppaneiden sisältösivuille, kumppaneiden hakusivuille tai muihin sen
yhteistyökumppaneiden järjestelmiin. Slogan ei takaa mainoksen näyttökertojen tai
mainoksen klikkausten ajoitusta eikä mainoksen näyttökertojen, sijoituksen tai klikkausten määrää. Sloganilla on oikeus poistaa mainos, mikäli palveluntarjoaja sitä vaatii. Sloganilla on oikeus muuttaa mainosta milloin tahansa palveluntarjoajan mainossääntöjen mukaan. Slogan ei ole vastuussa mainoksen toimimattomuudesta, mikäli palvelu ei toimi. Asiakkaalla on velvollisuus tutustua palveluiden käyttöehtoihin ja valvoa, että käyttöehtoja noudatetaan asiakkaan sisällöissä, materiaaleissa ja toiminnassa. Mainosten sijoittelusta edellä mainittuihin kohteisiin päättää Slogan. Slogan saattaa tarjota samaa kohdetta useille mainostajille. Asiakkaan mainokset eivät välttämättä ole näkyvillä, jos tietyssä kohteessa on enemmän mainostajia tai mainoksia kuin käytettävissä olevia näyttöpaikkoja tai jos Asiakkaan mainokset eivät ylitä soveltuvaa klikkausmäärä- tai budjettikynnystä.
Asiakas vastaa mainoksien suunnittelusta. Slogan ei vastaa mainosten URL-osoitteita
klikkaamalla saavutettujen kohdesivujen sisällöistä eikä mainostetuista palveluista ja
tuotteista.

17.2 Vedosmateriaalia sisältävät palvelut (esim. Display-mainonta, Videomainokset,
Uutiskirjeet) Mikäli palvelu sisältää vedoskierroksen, Slogan lähettää vedosmateriaalin asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen tarkastettavaksi ja hyväksyttäväksi. Asiakkaalla on tällöin sähköpostissa ilmoitettu aika (yleinen käytäntö 5 arkipäivää) kommentoida vedosta ja pyytää siihen korjauksia. Vedos hyväksytään tai siihen pyydetään muokkauksia vastaamalla vedoksen lähettäneeseen sähköpostiosoitteeseen. Mikäli vedoskierroksia joudutaan toteuttamaan enemmän kuin palvelu niitä oletusarvoisesti sisältää, Sloganilla on oikeus veloittaa ylimääräisistä vedos- ja kommentointikierroksista. Mikäli vedokseen ei saada hyväksyntää ilmoitetun aikarajan sisällä, on Sloganilla oikeus pitää vedosta hyväksyttynä ja jatkaa palvelun tuottamista vedoksessa olevalla sisällöllä. Mikäli myöhemmässä vaiheessa joudutaan tuottamaan uusi materiaali, on Sloganilla oikeus veloittaa siitä erikseen. Mahdollista virheellistä sisältöä (kirjoitusvirheet) ei käsitellä sopimuksen purkamisperusteena, mutta Sloganilla on velvollisuus korjata virhe jo julkaistuun materiaaliin.
Asiakkaan tavallisesta poikkeavaa laatuvaatimusta tai tyytymättömyyttä laatuun ei käsitellä sopimus-rikkomuksena tai sopimuksen purkamisperusteena. Slogan noudattaa tuottamassaan materiaalissa korkeita laatustandardeja ottaen huomioon hyödynnettävään kolmannen osapuolen palveluun liittyvät rajoitukset ja säännöt.

17.3 Raportoinnin sisältävät palvelut
Mikäli palvelu sisältää raportoinnin, Slogan toimittaa asiakkaalle palveluun käyttöoikeudet. Käyttöoikeudet ovat voimassa niin kauan kuin palvelusopimus on voimassa. Slogan ei vastaa raporttien tai datan siirrosta palvelun irtisanomisen jälkeen.

18. Tietosuoja ja henkilötietojen käsittely

18.1 Tietosuojan ja henkilötietojen käsittelyn osalta tähän Sopimukseen sovelletaan näiden yleisten sopimusehtojen osana olevia henkilötietojen käsittelyn ehtoja.

19. Sopimusehtojen voimassaolo

19.1 Nämä Sloganin yleiset sopimusehdot ovat voimassa 10.12.2024 alkaen.

HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYN EHDOT

1. SOPIMUKSEN KOHDE JA SOVELTAMINEN
1. Tämä henkilötietojen käsittelysopimus (“Käsittelysopimus”) on erottamaton osa Great Slogan Oy:n (“Palveluntarjoaja”) ja sen
asiakkaan (“Asiakas”) välistä palvelua koskevaa tilausvahvistuksen ja yleisten sopimusehtojen muodostamaa palvelusopimusta
(“Palvelu-sopimus”).

2. Palveluntarjoajaa pidetään tämän Käsittely-sopimuksen kannalta henkilötietojen käsittelijänä (“Käsittelijä”) ja Asiakasta
rekisterinpitäjänä (“Rekisterinpitäjä”). Rekisterinpitäjään tai Käsittelijään voidaan jatkossa viitata myös termillä “Sopijapuoli” ja
molempiin yhteisesti termillä “Sopijapuolet”.

3. Palveluntarjoaja käsittelee henkilötietoja tämän Käsittelysopimuksen mukaisesti Asiakkaan toimeksiannosta. Palveluntarjoajalla on oikeus Käsitellä Henkilötietoja Palveluiden toimittamiseksi Asiakkaalle Palvelusopimuksen mukaisesti. Tämä Käsittelysopimus on voimassa
Palvelusopimuksen voimassaolon ajan.

MÄÄRITELMÄT

1. “Henkilötiedot” tarkoittavat kaikkia tunnistettuun tai tunnistettavissa olevaan luonnolliseen henkilöön liittyviä tietoja, tai muita
Tietosuojalainsäädännössä määritettyjä henkilötietoja.

2. “Käsittely” tarkoittaa toimintoa tai toimintoja, joita kohdistetaan Henkilötietoihin tai Henkilötietoja sisältäviin tietojoukkoihin joko
automaattista tietojenkäsittelyä käyttäen tai manuaalisesti, kuten tietojen keräämistä, tallentamista, järjestämistä, jäsentämistä,
säilyttämistä, muokkaamista tai muuttamista, hakua, kyselyä, käyttöä, tietojen luovuttamista siirtämällä, levittämällä tai asettamalla ne
muutoin saataville, tietojen yhteensovittamista tai yhdistämistä, rajoittamista, poistamista tai tuhoamista.

3. “Rekisteröity” tarkoittaa luonnollista henkilöä, jonka Henkilötietoja käsitellään tämän Käsittelysopimuksen mukaisesti.

4. ”Tietosuojalainsäädäntö” tarkoittaa Suomen tietosuojalakia (1050/2018, muutoksineen), Euroopan yleistä tietosuoja-asetusta (EU
2016/679, muutoksineen, “GDPR”) ja mitä tahansa muuta soveltuvaa kansallista tai EU:n laajuista tietosuojalainsäädäntöä sekä
toimivaltaisten tietosuojaviranomaisten antamia ohjeita ja päätöksiä.

5. ”Tietoturvaloukkaus” tarkoittaa tapahtumaa, jonka seurauksena Käsittelijän Rekisterinpitäjän lukuun Käsittelemiä Henkilötietoja
tuhoutuu, häviää, muuttuu, luovutetaan luvattomasti tai niihin pääsee käsiksi taho, jolla ei ole käsittelyoikeutta, sekä mikä tahansa
tapahtuma, joka Käsittelijän näkökulmasta on vaarantanut tai on saattanut vaarantaa Henkilötietojen tietoturvan.

HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY

1. Sopijapuolet sitoutuvat noudattamaan kulloinkin voimassa olevaa, sovellettavaa Tietosuojalain-säädäntöä.

2. Rekisterinpitäjä määrittelee Henkilötietojen käsittelyn tarkoitukset ja keinot ja on vastuussa siitä, että omaa tarvittavat oikeudet ja
suostumukset Palvelusopimuksen mukaiseen Henkilötietojen Käsittelyyn. Käsittelijä käsittelee Henkilötietoja Rekisterinpitäjän
lukuun.

3. Henkilötietojen Käsittelyn tarkoitus ja luonne, käsiteltävät Henkilötietotyypit ryhmineen, Rekisteröityjen ryhmät, sovellettavat
tietoturvatoimenpiteet ja Käsittelyn kesto on kuvattu tarkemmin Liitteessä B.

4. Palvelussa Käsiteltävät Henkilötiedot käsitellään Käsittelijän tai sen alikäsittelijän ympäristössä, Käsittelijän ja alikäsittelijän välisen
keskinäisen sopimuksen perusteella.

5. Käsittelijä käsittelee Henkilötietoja oman tietosuojakäytäntönsä ja tietoturvaa koskevien ohjeiden ja sovellettavan
Tietoturvalainsäädännön mukaisesti Palvelusopimuksen voimassaoloajan.

YLEISET VELVOLLISUUDET

1. Rekisterinpitäjällä on oikeus antaa Henkilötietojen käsittelyä koskevia kirjallisia ohjeita Käsittelijälle. Käsittelijän tulee ilmoittaa
Rekisterinpitäjälle, jos se katsoo, että ohjeistus rikkoo Tietosuojalainsäädäntöä.

2. Käsittelijä vastaa siitä, että se käsittelee Henkilötietoja (ml. siirrot kolmansiin maihin) ainoastaan tämän Käsittelysopimuksen,
Tietosuojalainsäädännön ja Rekisterinpitäjän antamien kirjallisten ohjeiden mukaisesti.

3. Käsittelijän tulee avustaa Rekisterinpitäjää sen Tietosuojalainsäädännön mukaisten velvoitteiden täyttämisessä.
Käsittelijä saa laskuttaa Rekisterinpitäjää tällaisesta avustamisesta oman voimassa olevan hinnastonsa mukaisesti. Käsittelijän tulee
erityisesti:
1) toteuttaa tarvittavat tekniset ja organisatoriset keinot, jotta Rekisterinpitäjä pystyy toteuttamaan rekisteröidyn
Tietosuojalainsäädännön mukaiset oikeudet tehokkaasti (pääsy tietoihin, tietojen oikaisu, käsittelyn vastustaminen, käsittelyn
rajoittaminen, tietojen siirto) Palvelun osalta;
2) antaa Rekisterinpitäjälle tämän pyynnöstä kaikki sellaiset tiedot, jotka ovat tarpeen rekisteröityjen oikeuksien toteuttamiseksi tai
viranomaisten tiedustelupyyntöihin vastaamiseksi;
3) ilmoittaa Reksiterinpitäjälle kaikista saamistaan rekisteröityjen tai viranomaisten tiedusteluista ja Rekisterinpitäjän pyynnöstä
avustaa niihin vastaamisessa; ja

4) osallistua Rekisteripitäjän pyynnöstä ja Rekisterinpitäjän kustannuksella Henkilötietojen käsittelyä koskevaan
vaikutustenarviointiin ja/tai valvontaviranomaisen ennakkokuulemiseen.

ALIHANKKIJAT

1. Käsittelijällä on oikeus käyttää alihankkijoita Rekisterinpitäjän Henkilötietojen Käsittelyssä ilman Rekisterinpitäjän erillistä kirjallista
suostumusta. Käsittelijän Sopimuksen syntyhetkellä käyttämät alihankkijat ja muut teknologiakumppanit on listattuna Liitteessä A.
Sloganilla on oikeus päivittää liitteen sisältöä.

2. Käsittelijä vastaa siitä, että sen alihankkijat sitoutuvat vähintään tässä Käsittelysopimuksessa sovittuja ehtoja vastaaviin ehtoihin. Käsittelijä ilmoittaa viipymättä Rekisterinpitäjälle, mikäli se havaitsee, ettei alihankkija täytä sopimus-velvoitteitaan.

3. Käsittelijä vastaa alihankkijoidensa toimista ja laiminlyönneistä kuin omistaan.

HENKILÖTIETOJEN SIJAINTI
1. Käsittelijä tai sen alihankkijat pyrkivät käsittelemään Henkilötietoja EU-/ETA-alueen sisäpuolella, mutta Palveluiden tuottamiseksi saattaa olla tarpeen käsitellä Henkilötietoja myös EU-/ETA-alueen ulkopuolella.

2. Mikäli Käsittelijä tai sen alihankkijat siirtävät tai käsittelevät Henkilötietoja EU-/ETA-alueen ulkopuolella, Käsittelijä varmistaa
Tietosuojalainsäädännön noudattamisen ennen tietojen siirtoa tai Käsittelyä sitoutumalla solmimaan Euroopan komission hyväksymiä
vakiosopimuslausekkeita Henkilötietojen siirrosta tai Käsittelystä (”Mallilausekkeet”), tai muuten varmistamalla, että siirto tai Käsittely
täyttää Tietosuojalainsäädännön vaatimukset.

3. Palveluntarjoaja sitoutuu solmimaan alihankkijoidensa kanssa tietojenkäsittely-sopimuksen täyttääkseen Palvelusopimuksen
mukaiset velvoitteensa. Mikäli alihankkijat sijaitsevat EU-/ETA-alueen ulkopuolella, Osapuolet sopivat siitä, että Palveluntarjoajalla on oikeus varmistua Henkilötietojen siirrosta EU-/ETA-alueen ulkopuolelle Asiakkaan puolesta soveltuvalla tavalla, kuten käyttämällä
Mallilausekkeita. Asiakas valtuuttaa Palveluntarjoajan toimimaan edellä mainitulla tavalla, kuten käyttämään Mallilausekkeita Asiakkaan
puolesta.

TIETOTURVATOIMENPITEET

1. Käsittelijä toteuttaa asianmukaiset tekniset ja organisatoriset toimenpiteet varmistaakseen Rekisterinpitäjän Henkilötietojen
turvallisen Käsittelyn, ja erityisesti estääkseen ja suojellakseen Henkilötietoja tahattomalta katoamiselta, muuttumiselta, tuhoutumiselta
tai vahingoittumiselta. Käsittelijän on tällaisten tietoturvatoimenpiteiden asianmukaista tasoa arvioidessaan otettava huomioon Henkilötietojen Käsittelyyn liittyvät riskit, teknologian taso ja toteutuskustannukset, sekä Käsittelyn luonne, laajuus, konteksti ja tarkoitukset, ja luonnollisten henkilöiden oikeuksiin ja vapauksiin kohdistuvat riskit, joiden todennäköisyys ja vakavuus vaihtelevat.

Käsittelijä sitoutuu vähintään:
1) tarvittaessa pseudonymisoimaan ja salaamaan Henkilötiedot niiden luottamuksellisuuden säilyttämiseksi;
2) takaamaan käsittelyjärjestelmien ja -palveluiden jatkuvan luottamuksellisuuden, eheyden, käytettävyyden ja vikasietoisuuden;
3) varmistamaan kyvykkyyden palauttaa kohtuullisessa ajassa saatavuuden ja pääsyn Henkilötietoihin fyysisen tai teknisen vian sattuessa;
4) luomaan toimintamallin, jolla testataan, tutkitaan ja arvioidaan säännöllisesti teknisten ja organisatoristen toimenpiteiden tehokkuutta turvallisen tietojenkäsittelyn varmistamiseksi; ja

5) suorittamaan tietoturvatarkastuksia Henkilötietojen
käsittelytoimintoihin.

2. Käsittelijä ymmärtää, että Henkilötiedot ovat luottamuksellista tietoa ja niitä tulee kohdella vastaavasti. Käsittelijä varmistaa, että Henkilötietoja Käsittelevät vain sellaiset henkilöt, joilla on oikeus käsitellä niitä Palvelusopimuksessa sovitun Palvelun toimittamiseksi. Käsittelijä varmistaa, että henkilöt, joilla on oikeus käsitellä Henkilötietoja, ovat sitoutuneet noudattamaan salassapitovelvollisuutta tai heitä koskee asianmukainen lakisääteinen salassapitovelvollisuus.

HENKILÖTIETOJEN TIETOTURVA-LOUKKAUKSET

1. Käsittelijän on ilmoitettava Rekisterinpitäjälle kirjallisesti ilman aiheetonta viivästystä tietoonsa tulleesta Henkilötietojen
Tietoturvaloukkauksesta. Käsittelijän on aina Tietoturvaloukkauksen ilmoittamisen yhteydessä toimitettava Rekisterinpitäjälle vähintään
seuraavat Tietoturvaloukkaukseen liittyvät tiedot:
1) kuvaus Tietoturvaloukkauksesta;
2) kuvaus kohteena olleista Rekisteröityjen ryhmistä ja Henkilötietotyypeistä ryhmineen sekä arvioidut lukumäärät
molemmista;
3) kuvaus Tietoturvaloukkauksen todennäköisistä, tai jo tapahtuneista seurauksista sekä toimenpiteistä, jotka Käsittelijä
on tehnyt mahdollisten haittavaikutusten vähentämiseksi; ja
4) kuvaus korjaustoimenpiteistä, joita Käsittelijä on tehnyt tai aikoo
tehdä Tietoturvaloukkauksen johdosta.

2. Käsittelijän tulee dokumentoida kaikki Tietoturvaloukkaukset, niiden syyt, vaikutukset sekä korjaavat toimenpiteet.

3. Rekisterinpitäjän kirjallisesti niin pyytäessä, Käsittelijän on autettava Rekisterinpitäjää tiedottamaan valvontaviranomaisille ja Rekisteröidyille Tietoturvaloukkauksesta.

AUDITOINTI

1. Rekisterinpitäjällä tai tämän valtuuttamallaan riippumattomalla auditoijalla on oikeus tarkastaa Käsittelijän Henkilötietojen Käsittelyn
velvollisuuksien noudattaminen tämän Käsittelysopimuksen ja sovellettavan Tietoturvalainsäädännön mukaisesti.

2. Sopijapuolet vastaavat omalta osaltaan auditoinnista aiheutuvista kustannuksista

3. Rekisterinpitäjän on ilmoitettava Käsittelijälle kirjallisesti vähintään kuusikymmentä (60) päivää etukäteen aikomuksestaan käyttää
auditointi oikeuttaan.

4. Auditointi tulee suorittaa tavalla, joka ei haittaa Käsittelijän normaalia
liiketoimintaa.

VASTUUNRAJOITUKSET

1. Palvelusopimuksessa sovittu Käsittelijän vastuunrajoitus koskee tätä Käsittelysopimusta.

HENKILÖTIETOJEN POISTAMINEN TAI PALAUTTAMINEN

1. Tämän Käsittelysopimuksen voimassaoloaikana Käsittelijä ei saa poistaa Rekisterinpitäjän lukuun Käsittelemiään Henkilötietoja ilman
Rekisterinpitäjän nimenomaista pyyntöä. Käsittelijä on velvollinen toimittamaan kohtuullisessa ajassa Rekisterinpitäjälle käsittelemänsä
Henkilötiedot, niiden kopion tai otteen, Rekisterinpitäjän niitä kirjallisesti pyytäessä sähköpostiosoitteesta [email protected].

2. Käsittelijän on Rekisterinpitäjän valinnan mukaisesti poistettava tai palautettava kaikki Henkilötiedot Rekisterinpitäjälle tämän kirjallisesta

3. pyynnöstä, tai viimeistään silloin kun tämä Käsittelysopimus ei ole enää voimassa, tai kun Henkilötietojen Käsittely ei ole enää tarpeen
Palveluiden toimittamiseksi. Kun Henkilötiedot on poistettu tai palautettu Rekisterinpitäjälle, Käsittelijä tuhoaa Henkilötiedot.
Käsittelijällä on oikeus veloittaa Rekisterinpitäjältä maksu Henkilötietojen poistamisesta tai palauttamisesta.

LIITE A – Lista Sloganin alihankkijoista ja teknologiakumppaneista
Slogan käyttää alihankkijoita ja teknologiakumppaneita mahdollistaakseen tarjoamiensa palveluiden tuottamisen. Alihankkijat ja teknologiakumppanit tarjoavat digitaalisen markkinoinin alustoja, järjestelmiä ja palveluita, tallennus- ja pilvipalveluita, teknistä tukea,
Asiakaspalvelua, tutkimuspalveluita, diagnostiikka- ja raportointipalveluita sekä selvityspalveluita.

Toimija Sijainti
Google Dublin, Irlanti
Microsoft Dublin, Irlanti
Meta Dublin, Irlanti
LinkedIn Dublin, Irlanti
Slack Dublin, Irlanti
TikTok Dublin, Irlanti

LIITE B – kuvaus henkilötietojen käsittelytoimista
Sopijapuolet kuvaavat tässä liitteessä tarkemmin henkilötietojen käsittelyn luonteen ja tarkoituksen, Henkilötietojen tyypit ja rekisteröityjen ryhmät, soveltuvat tietoturvatoimenpiteet ja Henkilötietojen käsittelyn keston.


Henkilötietojen käsittelyn luonne ja tarkoitus:

Sloganin Palveluiden tarjoaminen Asiakkaalle.

Henkilötietojen tyypit ja rekisteröityjen ryhmät:

Palveluntarjoaja käsittelee seuraavia rekisteröityjen ryhmiä: asiakkaat, asiakkaan asiakkaat, asiakkaan työntekijät.

Palveluntarjoaja käsittelee seuraavia henkilötietotyyppejä:

nimi, henkilötunnus, sähköpostiosoite, puhelinnumero.

Soveltuvat tietoturvatoimenpiteet
Palveluntarjoaja noudattaa omia tietoturvamenettelyitään.
Henkilötietojen käsittelyn kesto
Palvelusopimuksen voimassaolon ajan.

Kasvua eri toimialoilla

LogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogo

“Yhteistyö Sloganin kanssa on tuonut ammattimaista, ajantasaista ja innovatiivista näkemystä digimarkkinointiin. Yhteistyö on ollut joustavaa ja saumatonta ja ennen kaikkea helppoa ja hauskaa!”

Osaaminen kanavissa, joissa suomalaiset viettävät aikaansa

Vain muutama paikka jäljellä tässä kuussa!

© Great Slogan Oy 2025 Pidätämme kaikki oikeudet.