Google Shopping -mainonta
Google Shopping tuo kuvamainokset hakumainontaan. Se on verkkokauppiaan unelma, sillä olemme huomanneet klikkausprosenttien kasvavan huomattavasti perinteiseen tekstimuotoiseen hakusanamainontaan verrattuna.
Verkkokauppias, onko Google Shopping jo käytössä?
Kilpailijallasi todennäköisesti on.
Todistettu strateginen lähestymistapamme toimii niin suurille kuin pienemmille verkkokaupoille. ROI, eli sijoitetun pääoman tuoton kasvattamiseen perustuva lähestymistapamme Google Shopping-mainontaan auttaa sinua myymään enemmän tuotteita ja kasvattamaan samalla myyntiäsi.
Jokaisen kasvua tavoittelevan verkkokauppiaan tulisi hyödyntää Google Shopping-mainontaa. Se on jopa 30% tehokkaampi keino hankkia lisää myyntiä ja liidejä, kuin perinteisempi tekstimainos. Suomessa Google Shopping-mainonta on vielä melko tuore työkalu, mutta maailmalla se on jo rahakone, sillä Google Shopping-mainosten napsautukset lisääntyivät 170% vuoden takaisesta.
Yksinkertaisesti sanottuna Google Shopping-mainonta tuo muita kanavia ostovalmiimman asiakkaan verkkokauppaasi.
Google Shopping-mainonta vie tuotteidesi näkyvyyden uudelle tasolle
Google Shopping on paras tapa markkinoida verkkokauppasi tuotteita niille, jotka etsivät niitä aktiivisesti ratkaisua ongelmaansa. Shoppingin avulla kuluttajat voivat etsiä, vertailla ja ostaa fyysisiä tuotteita eri jälleenmyyjiltä, jotka ovat maksaneet tuotteidensa mainostamisesta. Google Shopping-tulokset näkyvät hakutuloksissa pikkukuvina, jotka näyttävät kunkin tuotteen jälleenmyyjän ja hinnan.
Google Shoppingissa mainontabudjettia rasittavia turhia klikkauksia on vähemmän, koska käyttäjät vertailevat eri verkkokauppojen tuotteita jo hakusivulla. Tämä tarkoittaa myös sitä, että kun käyttäjä klikkaa mainosta hän on huomattavasti ostovalmiimpi kuin perinteisen hakusanamainonnan kautta tullut vierailija.
Google mahdollistaa verkkokaupan tuotetietojen tuomisen automaattisesti, jolloin kaikki verkkokaupassa tehtävät muutokset päivittyvät suoraan myös Google Shopping-mainoksiin.