Instagram-mainonta

Instagram tarjoaa erinomaisen alustan visuaaliselle mainostajalle sekä verkkokaupoille. Instagramista löytää myös nuoremman kohderyhmän ja Instagramin mainokset sulautuvat hyvin käyttäjien janalle ilman että niitä koetaan mainoksiksi.


Instagram - markkinointikanavien Mercedes Benz

Instagram-mainonta on yksi nopeimmin kasvavista sosiaalisen median mainonnan alustoja. Suomessakin on noin 2,4 miljoonaa miljoonaa aktiivista Instagramin käyttäjää. Instagram-mainontaa kannattaa hyödyntää etenkin 15-29 vuotiaille suunnatuilla tuotteilla ja palveluilla, koska heitä on Instagramissa valtaosa. Instagram tarjoaa myös erinomaisen visuaalisen alustan brändin vankistamiseen ja levittämiseen. Kilpailijasi mainostavat Instagramissa hyvin suurella todennäköisyydellä - voit tutkia heidän pyörittämiään mainoksia suoraan Facebookin mainoskirjastosta. Kilpailijasi mainostavat Instagramissa ja Facebookissa, joten mikset siis sinäkin? 

Instagram on visuaalisen mainostajan unelma

Ihmiset ovat vuosien saatossa oppineet sivuuttamaan sivuuttamaan perinteistä bannerimainontaa verkkosivuja selatessaan. Ihmiset ovat ikään kuin immuuneja mainosten sijoitteluille ja usein vain sivuuttavat ne. Se tarkoittaa, että arvokas ja kallis mainostilasi saattaa mennä hukkaan, eikä tuota haluttuja konversioita. Tutkimusten mukaan 60 prosenttia ihmisistä ei pysty muistamaan viimeistä verkossa näkemäänsä mainosta. Muistatko itse?

Instagram auttaa kuitenkin poistamaan tämän ongelman antamalla mainoksillesi ansaitsemansa näkyvyyden erityisten mainosominaisuuksien avulla. Instagram antaa mainostajille mahdollisuuden kohdistaa mainokset valitsemalla sijainnin, kiinnostuksen kohteet, käyttäytymisen ja muut tekijät. Näin varmistetaan, että oikeat ihmiset näkevät halutut mainokset. Koska Instagram-mainokset integroituvat käyttäjän aikajanaan, ei niitä koeta tyypillisiksi mainoksiksi.

Kuvien merkitys Instagram-mainonnassa

Koska Instagram on niin visuaalinen alusta, kannattaa mainoskuvissakin panostaa laadukkuuteen ja estetiikkaan. Suuret ja hyvälaatuiset kuvat vetoavat hyvin sen käyttäjäkunnalle. Kuvissa kannattaa keskittyä fiilistelyyn ennemmin kuin pelkkään tuotekuvan esittelyyn. Erityisesti lifestyle fiilistelykuvat, joissa ihmisillä on käytössä verkkokaupan tuotteita, ovat usein hyvin toimivia. Mainoskuvien tulisi sulautua mahdollisimman hyvin käyttäjien feediin. Sellaiset kuvat, jotka näyttävät aidoilta Instagram-postauksilta, vetoavat kaikkein parhaiten - mikäli kuvasta näkee jo kaukaa että se on mainoskuva, se ei välttämättä toimi yhtä tehokkaasti. 

Digimarkkinoinnin ammattilaistemme avulla löydämme yrityksesi parhaimmat kuvat ja luomme niistä tehokkaita ja todella myyviä mainoksia Instagramiin. 

Kasvata myyntiä ja brändisi tunnettuutta Instagramin avulla

Instagram-mainontaan on useita erilaisia työkaluja, joiden avulla voit mainostaa tuotteitasi tai palveluitasi sekä vahvistaa brändisi tunnettavuutta ja ihmisten sitouttamista. Instagram-mainontaa varten on tarjolla muun muassa tarina-, kuva- ja videomainontatyökalut, joiden avulla voit tavoittaa käyttäjiä strategiaasi sopivalla tavalla. Voit myös mainostaa jo olemassa olevia julkaisuja. Kuvamainoksia voi laajentaa karuselli- ja kokoelmamainoksiin.

Instagram-käyttäjät ovat tutkitusti paremmassa vuorovaikutuksessa yritysten kanssa verrattuna Facebookiin. Hyvin ja strategisesti toteutettu Instagram-mainonta on erittäin hyödyllistä, sillä vahva seuraajamäärä luo uskottavuutta ja kertoo asiakastyytyväisyydestä. Sen sijaan huonoilla kuvilla ja epäsäännöllisesti toteutettu mainonta sen sijaan kääntyy helposti itseään vastaan.



Kohdennamme Instagram-mainontasi oikealle yleisölle

Instagram-mainonta on kohdennettavissa samalla tavalla kuin Facebook-mainonta, joten mainosviestejä voidaan kohdentaa todella tarkasti. Käytettävissä on laaja valikoima mm. käyttäjien kiinnostuksen kohteita ja demografisia tietoja, joiden avulla mainoksia voidaan esittää juuri niistä kiinnostuneille ihmisille. 

Lisäksi Instagram-mainontaa voidaan kohdentaa olemassa olevien asiakastietojen sekä nettisivun kävijöidesi perusteella. 

Eikö olisi hienoa, jos voisit löytää ihmisiä, jotka ovat käyttäytymiseltään samankaltaisia kuin ostavimmat asiakkaasi? Tämä on mahdollista Instagram-mainonnan avulla. Voimme luoda asiakkaidesi käyttäytymisen ja kiinnostuksen kohteiden perusteella samankaltaisia kohdeyleisöjä kuin ostavimmat asiakkaasi. Samankaltaiset kohdeyleisöt ovat oiva keino laajentaa mainontaa ihmisiin, jotka suurella todennäköisyydellä kiinnostuvat tuotteistasi. 

Mikäli sinulla on listaa nykyisistä asiakkaistasi (ja heidän antama lupa tietojen käyttämiseen mainonnassa), voimme myös näyttää heille kohdennettua mainontaa Instagramin kautta. Samaan tapaan voimme kerätä tietoja nettisivujesi kävijöistä Facebook-pikselin avulla, ja houkutella esimerkiksi tuotteitasi selanneita tai tuotteita ostoskoriin lisänneitä ihmisiä suorittamaan ostonsa loppuun. Tämä uudelleenmarkkinointi Instagramin kautta on erityisen tehokas tapa tuoda lisää myyntiä yritykselle. 

Anna siis digimarkkinoinnin ammattilaistemme näyttää, kuinka Instagram-mainonta valjastetaan tuomaan myynnillistä tulosta yritykselle!

Instagram-mainonnan keskiössä on testaaminen

Jos tiedät jo joitakin potentiaalisia kohderyhmiä testattavaksi mainontaan, niin hienoa! Voimme aloittaa mainostamalla näille yleisöille. Joskus voi silti olla, että jopa kaikkein varmimmalta kuulostavat kohderyhmät eivät tuo digimarkkinoinnissa tarpeeksi myyntiä, vaan tarvitaan mainonnan testaamista tulosten saavuttamiseksi.

Digimarkkinointitiimimme käyttää siksi paljon aikaa varmistaakseen, että löydämme varmasti parhaiten resonoivat kohderyhmät myyntisi kasvattamiseksi. Joskus oikeat kohderyhmät saattavat löytyä yllättävistäkin kiinnostuksen kohteista, eikä kaikkiin kohderyhmiin todennäköisesti vetoa samat mainokset. Tämän vuoksi toteutamme laajaa testaamista eri kohderyhmillä, kuvilla, videoilla, toimintakehotteilla, teksteillä, tavoitteilla sekä mainosmuodoilla parhaan tuloksen varmistamiseksi. Luomme yrityksellesi tehokasta mainontaa, jonka avulla vältät Instagram ja Facebook-mainonnan kalliit virheet. 

Kaikki mainontamme on aina dataperusteista, ja testaamisen avulla löydämme parhaimman keinon tavoittaa oikea henkilö oikealla viestillä oikeaan aikaan. Meidän kanssa pysyt aina ajantasalla Instagram-mainonnan muutoksista sekä testaamisen tuloksista.

Aiempia kasvutarinoita

Instagram ja Facebook-mainonnan avulla on mahdollista saada kovia tuloksia aikaiseksi. Sen avulla voidaan:

-Kasvattaa verkkokaupan kokonaismyyntiä (joskus jopa +1100% vuodessa, kuten North Outdoorin kanssa)

-Kasvattaa verkkokaupan orgaanista myyntiä (esimerkiksi +312% vuoden aikana, kuten Docendon kanssa)

-Kasvattaa keskimääräisen tilauksen arvoa (esim. +57,02% vuodessa, kuten Ryry´sillä)

-Kasvattaa konversioiden määrää (vaikkapa 60,94% vuodessa, kuten Caravanlandialla) 

-Moninkertaistaa mainosbudjetin tuotto (esimerkiksi 5-6-kertaisesti kuten Niinmun Designin kanssa, joskus jopa 2397-kertaisesti kuten Fimman kanssa)

Olisiko nyt sinun yrityksesi vuoro kasvaa Instagram- ja Facebook-mainonnan avulla?

Viikoittaiset palaverit

Palvelusopimukseemme kuuluvat viikoittaiset etäpalaverit, joissa käymme asiakkaan kanssa läpi tulevan viikon strategiaa. Tällä tavoin voimme jakaa uusia ideoita puolin ja toisin, sekä pitää asiakkaan ajan tasalla mainonnan muutoksista ja myynnin tuloksista. Palaverit ovat myös keino lisätä työskentelymme läpinäkyvyyttä, sillä pysyt aina ajan tasalla siitä, missä mainonnan kanssa ollaan menossa. 

Nämä pitää olla kunnossa Instagram-mainontaa varten
Huolehdi, että Instagram-mainonnan liikenne ajetaan timanttisessa kunnossa olevalle verkkosivulle, verkkokauppaan tai ländärille eli myyntisivulle. Jos verkkosivusi tai verkkokauppasi ei ole kunnossa, kysy meiltä tarjous WordPress verkkosivuista tai Woocommerce verkkokaupasta
Instagram-mainontaa kohdennetaan ja seurataan Facebook-pikselin avulla. Pikseli pitää olla asennettuna, datan merkitystä ei voi ylikorostaa
Instagram-mainontaan tarvitaan laadukkaita kuvia - varmista siis, että yritykseltäsi löytyy hyvä valikoima visuaalisia kuvia käytettäväksi 
Hyvä mainostuotto vaatii testamista ja mainosten optimointia - vain testaamisen avulla löydetään parhaiten toimivat mainoskeinot
Instagram-sivujen päivitys on täysin eri asia kuin ammattitaitoisen Instagram-mainonnan tekeminen

Oletko valmis kasvattamaan liiketoimintaasi digitaalisin keinoin? Jätä meille Instagram-mainonnan tarjouspyyntö!