Microsoft (Bing) -hakusanamainonta

Bing-hakusanamainonta yhdistyy osaksi Microsoftin mainosalustaa. Käydään läpi, mikä tekee Microsoftista erittäin houkuttelevan mainosalustan ja miksi yrityksesi kannattaa aloittaa Microsoft-hakusanamainonta mahdollisimman pian.  

Mitä on Microsoft-hakusanamainonta?

Saatat muistaa Bingin, hieman unohdetun hakukoneen, joka on jäänyt suosiossaan Googlen jalkoihin. Voi olla helppoa unohtaa, että Bing on todellisuudessa maailman toiseksi suosituin hakukone, jolla tehdään miljoonia päivittäisiä hakuja. Alustan käyttäjämäärä tulee tulevaisuudessa kasvamaan entisestään Microsoftin tarjoamien uudistusten myötä.

Microsoft ilmoitti helmikuussa 2023 julkaisevansa uuden, Chat GPT-pohjaisen Bing-hakukoneen. Muutoksen myötä uudistettu Microsoft Bing tulee tarjoamaan vastauksia monimutkaisiin kysymyksiin sekä mahdollisuuden chat-palvelun käyttöön ja luovaan sisällön luomiseen suoraan hakukoneessa. 

Sen sijaan, että käyttäjälle tarjottaisiin lista hakutuloksia, Chat GPT-pohjainen Microsoft Bing kykenee tiivistämään selkeitä vastauksia yhdistelemällä tietoa lukuisista lähteistä. Tämä muutos tulee parantamaan hakukokemusta merkittävästi. Microsoft Bingistä povataan muutoksen myötä relevanttia kilpailijaa myös hakukoneiden kingille, eli Googlelle. 

Muutoksen myötä yhä useampi käyttäjä tulee siirtymään Microsoft Bingiin lähitulevaisuudessa. Lisääntyneen käyttäjäkunnan myötä Microsoft-hakusanamainonnasta (aiemmin Bing-mainonta) tulee vielä aiempaa kannattavampi mainoskanava yritykselle. Älä jätä tätä tulevaisuuden mainoskanavaa huomiotta. 

Kasvatamme yrityksesi myyntiä Microsoft-hakusanamainonnan avulla

Microsoft-hakusanamainonnan avulla voimme kohdistaa mainoksesi juuri niille ihmisille, jotka tekevät hakuja Microsoft Bingissä yrityksesi tuotteisiin tai palveluihin liittyvillä avainsanoilla. Nämä ihmiset ovat jo valmiiksi ostohousut jalassa vertailemassa liiketoimintaasi liittyviä tuotteita - kun olet ostotarpeen hetkellä vielä näkyvillä, moninkertaiset mahdollisuutesi kaupan voittamiseen.  

Microsoft-hakusanamainonnan avulla voit kerätä myyntivalmiita liidejä sekä suoria ostoja täysin automatisoidusti. Mikäli et sijoita Microsoft-hakusanamainontaan, tarjoat asiakkaat kilpailijoillesi hopeatarjottimella. 

Google haalii maailmassa Microsoft Bingiä enemmän hakuja, mutta tosiasia on, että Microsoftin Bing tuo loistavia mainonnan mahdollisuuksia mukanaan. Mikäli yrityksesi näkyy ainoastaan Googlessa, jätät miljoonat potentiaaliset asiakkaat Microsoft Bingissä täysin huomioimatta. Parhaat tulokset saadaan aikaiseksi Google Adsin ja Microsoft-hakusanamainonnan yhteispelillä. 

Olemme jo Googlessa - Mitä lisäarvoa Microsoft-mainonta tuo?




1. Miljoonia hakuja kuukaudessa

Microsoft Bingillä on miljoonien käyttäjien uskollinen käyttäjäkunta, joka tulee vain kasvamaan Microsoftin Chat GPT-uudistuksen myötä. Alustan tulevaisuuden kasvumahdollisuudet tulee ehdottomasti ottaa huomioon Microsoft-mainonnan aloittamista harkitessa. Ole kehityksen aallonharjalla - valloita Microsoft-hakusanamainonta ennen kuin kilpailijat ryntäävät sankoin joukoin paikalle.

2. Edullista liikennettä

Microsoft Bing jää toistaiseksi hakutuloksissa Googlen jälkeen, joten alustan klikkihinnat ovat huomattavasti Googlea edullisempia. Microsoft-hakusanamainonnan avulla on mahdollista tavoittaa kohdeyleisösi äärimmäisen kustannustehokkaasti. Klikkejä ei ehkä tule niin usein kuin Googlessa, mutta Microsoft Bingissä toteutuneet konversiot ovat usein huomattavasti Googlea edullisempia.

3. Vähemmän kilpailua

Kilpailua on vähemmän, joten Microsoft Bingissä näkyvät yritykset saavat tehostettua näkyvyyttä kohdeyleisön silmien edessä. Microsoft-hakusanamainonta on siksi oiva alusta esimerkiksi Google-mainonnan tueksi. 

4. Kiinnostavia kohdeyleisöjä

Kuten aiemmin totesimme, Microsoftin Chat GPT-uudistuksen myötä Microsoft Bingiin tulee siirtymään paljon uusia käyttäjiä. Varsinkin ensimmäiset käyttäjät ovat teknologisia edelläkävijöitä, jotka ovat suurella todennäköisyydellä paremmin kouluttautuneita, hyvin toimeentulevia sekä kiinnostuneita uudesta teknologiasta. Uudistus tarjoaa markkinoijalle mahdollisuuden tavoittaa hyvin kiinnostavia kohderyhmiä Microsoft-hakusanamainonnan kautta. Kukapa ei haluaisi tavoittaa mainonnallaan tavallista varakkaampia käyttäjiä?

5. Kaikki eivät käytä Googlea

Vaikka Google on maailman tunnetuin ja käytetyin hakukone, eivät kaikki käytä Googlea. Noin 145 miljoonaa ihmistä ympäri maailman käyttää Microsoft Bingiä hakukoneenaan jo nyt, ja määrä tulee vain kasvamaan. Miljoonat päivittäiset haut tarkoittavat sitä, että Microsoft Bingistä löytyy merkittävä määrä ostohousut jalassa olevia potentiaalisia asiakkaita, jotka jätät tällä hetkellä täysin huomioimatta. 

Näin toteutamme tuloksekasta Microsoft-hakusanamainontaa




Perehdymme liiketoimintasi syövereihin

Tehokkaan Microsoft-hakusanamainonnan toteuttamiseksi aiomme oppia mahdollisimman paljon liiketoiminnastasi. Perehdymme kohderyhmäsi käyttäytymiseen ja yrityksen kilpailuetuihin löytääksemme parhaan mahdollisen kulman mainonnan toteuttamiseen. Mitä syvemmin voimme ymmärtää liiketoimintaasi, sitä parempia tuloksia saamme aikaiseksi. 

Analysoimme kilpailijasi

Analysoimme kilpailijoidesi toimintaa hyödyntäen apunamme alan johtavia ohjelmistoja. Digitaalinen mainosjalanjälki tarjoaa rehdin ja kilpailullisen näkökulman kilpailijoiden toimiin. Kun ymmärrämme kilpailijoidesi tavoitteita ja toimintamalleja, voimme luoda strategioita, joilla erotut mainostajien joukosta. 

Kartoitamme parhaat hakusanat

Etsimme yrityksellesi sopivimmat hakusanat, joilla mainostaa. Varmistamme, että yrityksesi nousee näkyville erityisesti sellaisilla hakusanoilla, jotka indikoivat asiakkaan kiinnostuksesta myymiäsi tuotteita tai palveluita kohtaan. Etsimme hakusanat, joilla saadaan mahdollisimman kustannustehokkaita tuloksia aikaiseksi. 

Luomme tuloksekkaita hakusanakampanjoita


Hyödynnämme tekemämme tutkimukset ja analyysit luodaksemme tehokkaan Microsoft-mainosstrategian yrityksellesi. Otamme yksityiskohdat huomioon ja rakennamme kampanjoita, jotka maksimoivat sijoitetut mainoseurot tuottamalla liidejä sekä myyntiä. 

Optimoimme tuloksia datan pohjalta

Analysoimme kampanjoista kertynyttä dataa, optimoimme kampanjarakennetta ja teemme muutoksia tarvittaessa. Lähestymme mainontaa ennakoivasti datan avulla - etsimme uusia kasvumahdollisuuksia ja mainosideoita A/B-testien avulla. Optimoimme mainoskampanjasi harkiten ja analyyttisesti, ja sen myötä pyrimme luomaan maksimaalista tuottoa sijoitetulle pääomalle. 

Onko Microsoft Bing kokeilemisen arvoinen kanava?

Kyllä, ehdottomasti! Google ja Microsoft Bing kattavat yhdessä lähes kaikki Suomessa tehdyt hakukonehaut. Nämä kanavat tukevat erinomaisesti toisiaan. Harmittavan moni mainostaja ohittaa Microsoft-hakusanamainonnan potentiaalin ja jättää rutkasti mainoseuroja pöydälle. 

Kun Microsoft Bing-mainontaa toteutetaan oikein ja datalähtöisesti, se tuo tuloksia mukanaan. Jokainen mainoksen klikkaus on uusi potentiaalinen asiakas, ja tätä mahdollisuutta ei kannata jättää huomioimatta. Microsoft Bing voi parhaimmillaan olla ehdoton kultakaivos yrityksellesi, ja huonoimmillaankin mainoskanava, jonka kautta voit saada erittäin edullista näkyvyyttä ja liikennettä verkkosivuillesi. 

Kiinnostuitko osaamisestamme tai haluatko kuulla lisää Microsoft-hakusanamainonnasta? Ota yhteyttä myyjiimme nyt!