MAKSUTON DEMOWEBINAARI: Näin auditoit ja kasvatat yrityksesi tekoälynäkyvyyttä

Brändisi ansaitsee parasta.
lorem ipsum..
Vain muutama paikka jäljellä tässä kuussa!
Autamme suomalaisia auto- ja matkailuajoneuvoliikkeitä rakentamaan Google Ads -strategian, jossa varaston kierto nopeutuu ja mainonta kohdistetaan hyväkatteiseen ja hyvin kiertävään varastoon.
Aina selkeä ja läpinäkyvä toimintasuunnitelma AKO -konseptilla
Toistaiseksi voimassa oleva sopimus, irtisano milloin tahansa (ei ketunhäntiä)
Liidejä ajoneuvoista, jotka kiertää nopeasti
Aina sama yhteyshenkilö

Analyysivaiheessa käymme läpi vanhan datanne, etsimme kehityskohteet ja luomme suunnitelman jatkoa varten.
Kehitysvaiheessa rakennamme uudet kampanjat ja parannamme datan sekä mittauksen laatua, jotta Google ymmärtää paremmin, kuka teidän asiakkaanne on – eikä ohjaa liikennettä pelkille renkaanpotkijoille.
Opi-vaiheessa painamme kaasua ja pyrimme madaltamaan yksittäisen liidin hintaa.
Toistaiseksi voimassa oleva sopimus, 1 kuukauden irtisanomisaika
Sopii kun haluat aloittaa Google mainonnan, mutta budjetti on vielä alle 1000€/kk.
Maksuton aloitusauditointi (nykytilanne, kilpailu, varastoprofiili)
Kampanjarakenne varaston mukaan (kärkimallit / hintaluokat / käyttövoima)
Hakusanat, negatiiviset ja sijaintikohdennus (ei “renkaanpotkijoita”)
Mainostekstit, jotka nostavat esiin myyntiargumentit (rahoitus, vaihtoauto, takuu)
Konversioseurannan perussetti (soitot + yhteydenottolomake)
Kuukausiraportti + 30 min etäpalaveri (mitä myy, mitä ei, mitä seuraavaksi)
Sopii kun varasto elää nopeasti ja haluat enemmän kontrollia: mikä auto näkyy ja kenelle.
Auditointi + suunnitelma varastonkierron nopeuttamiseen (30–60 pv)
Useampi kampanja: “nopea myynti” / “katteellinen myynti” / “tulokas-autot”
Hakutermien jatkuva siivous ja optimointi (liidin laatu edellä)
Mainosten A/B-testit (keskikauppaa nostavat viestit, esim. varustelu, toimitus, rahoitus)
Laajennettu mittaus (soittoliidit, lomakkeet, tärkeät klikkaukset – sovitaan)
Kuukausiraportti + 45 min tulos- ja suunnittelupalaveri
Jatkuvat kehitysehdotukset varastosivuihin / ilmoituksiin (sisältö & rakenne)
Sopii kun tavoitteena on systemaattinen skaalaus: enemmän kauppaa, parempi keskikauppa ja selkeä priorisointi varaston mukaan.
Maksuton auditointi + 90 päivän kasvuroadmap (varasto, katteet, volyymi, alueet)
Kampanjakokonaisuus tarpeen mukaan (Search + Performance Max + remarketing)
Segmentointi: käyttövoima / korimalli / hintaluokka / premium (keskikauppaa kohti)
Ensimmäisen osapuolen data käyttöön (uudelleenmarkkinointi, asiakaslistat – jos saatavilla)
Mittaus ja raportointi myynnin kannalta: laatu, kustannus/liidi, “myyvät” segmentit
60 min kuukausipalaveri + proaktiivinen optimointi (2 viikon välein)
Jatkuva testaus: viestit, tarjousstrategiat, budjettmuutokset
Meidän tehtävä on muuttaa tuo sekavuus selkeäksi näkymäksi, jossa näet mihin eurot menevät — ja mitä niistä saat takaisin.
Et oikein tiedä, mitä mainostilillä edes tapahtuu.
Saat kuukausittain Google mainonnan raportin, mutta luvut ei ole relevantteja juuri sinulle.
Et tiedä mikä kampanja tuottaa liidejä ja mikä vain kuluttaa budjettia.
Mainostoimisto puhuu teknistä kieltä, eikä kukaan selitä asioita selkokielelllä.
Digimarkkinointikumppani ei ehdota parannuksia verkkosivuille, vaikka niillä on valtava vaikutus Google Ads tuloksiin.

Mieti tätä: Ihmiset näkevät Google-mainoksesi vain muutaman sekunnin ajan, mutta he viettävät verkkosivuillasi tyypillisesti yli 20 sekuntia vertailemassa ja etsimässä autoa.
Google Ads tuo potentiaalisen ostajan pihaan, mutta vasta verkkosivu hoitaa itse myymisen: se esittelee varaston, luo luottamusta ja tekee yhteydenoton helpoksi.
Yli 10 vuoden kokemuksella Google-hakumainonnasta olemme luoneet hakusanamainonnan mallin, joka on suunniteltu autokaupan tarpeisiin. Valitsemalla meidät saat kumppanin, joka ei vain tuo liikennettä, vaan optimoi koko polun mainoksesta koeajovaraukseen ja lopulliseen kauppaan.
Strategia ennen mainoksia. Aloitamme keskustelemalla liiketoimintasi tavoitteista ja resursseista – ei vain kampanjarakenteesta.
Selkeä raportointi. Näytämme, mitä luvut tarkoittavat – ja mikä niistä oikeasti kertoo tuloksista.
Yhteistyö kuin kollegan kanssa. Ei jargonia, vaan rehellistä palautetta, kehitysehdotuksia ja jatkuvaa sparrausta verkkosivun parantamiseksi.

Autokaupan alalla mainonnan tarkoitus ei ole vain tuoda kävijöitä, vaan saada heidät koeajolle, tekemään tarjouspyyntö tai tulemaan suoraan kaupoille.
Vaikka Google Ads -mainonta näyttäisi yksinkertaiselta, todelliset autokaupan tulokset jäävät usein saavuttamatta, koska keskitytään väärään paikkaan.
Yleisin virhe Google-mainonnassa on se, että Googlea pitää opettaa datan avulla ymmärtämään, kuka on ostava asiakas. Liidi on asiakas vasta kun se ostaa jotain. Me keskitymme asiakashankintaan.
Aito kommunikaatio ja proaktiivinen sparraus
Aina sama yhteyshenkilö
Yhteistyöpalaverit tarpeen mukaan viikottain
Laaja kokemus eri toimialoilta
Läpinäkyvyys
Tavoitteena lämpimien liidien tuotto, ei vain klikkaukset
Meillä on toimialatuntemusta, esimerkiksi autokaupan paikallismainonnasta, messumainonnasta, valtakunnallisista kampanjoista, uusien ja vanhojen autojen nostamisesta. Näitä olemme rakentaneet liiditavoitteella.
Google näkyvyys on alalle elinehto, sillä hyvillä mainospaikoilla tuoteryhmät näkyvät Googlessa ja tuovat liidejä. Brändimainonnalla voidaan rakentaa uudelleenmarkkinointiyleisöjä tai tuoda uusia asiakkaita. Googlesssa tehty kampanjanäkyvyys kattaa sekä Googlen että kolmannen osapuolen verkostoja, kuten uutissivustoja.
Tärkein on paljonko liidejä on tullut. Toisena, paljonko yhden liidin hankintaan tulee kulua. Liidejä voidaan rakentaa erilaisiin tyyppeihin, kuten yhteydenottolomake, koeajovaraus, autosivujen katselukertoja jne. Näkyvyys, klikit ja klikkihinnat ovat toissijaisia, mutta osoituksia myös liikenteen kehittymisestä.
Nostamme klikkausprosentteja merkittävästi: kustomoimme ajoneuvoluettelon ulkoasun brändille sopivaksi. Mainoskuvaan saamme tiedot automaattisesti ajoneuvosyötteeltä.
Slogan hyödyntää fiidiä myös Googlen kautta niillä keinoilla, kun Suomessa onnistuu. Vehicle ads on varmasti tulossa pian myös Suomeen, mutta sitä ennen kustomoitua tuotefiidiä voi hyödyntää osana pmaxia ja displayta. Pmax on paras vaihtoehto. Toisena tulee vahva ja laaja hakusanamainonta, joka suomalaisessa autoalassa on elinehto saada liidejä.
Näillä on todella tärkeä osuus, ja jotta Sloganin oma työ voisi olla mahdollisimman toimivaa, autetaan myös itse ländärien sparrauksissa.
Lukuja käydään läpi viikkopalavereissa, ja pääroolissa on konversioiden kehitys. Näitä verrataan toteutuneisiin kauppoihin. Läpinäkyvyys on taattu, sillä tili on autokauppiaan itsensä omistama, joten hän voi myös itse käydä lukemassa tuloksia.
Google-mainonnan aloittaminen vaihe vaiheelta. Opi luomaan Google Ads -tili, tekemään avainsanatutkimus ja rakentamaan ensimmäinen kampanjasi ilman stressiä. ...more
Google Ads mainonta
December 17, 2025•4 min read

Google Ads vai Meta Ads? Vertailimme kumpaanko kannattaa panostaa. Opi tavoittamaan aktiiviset hakijat ja herättämään brändisi tunnettuus oikeassa kanavassa. ...more
Google Ads mainonta
December 17, 2025•4 min read

Paljonko Google-mainonta maksaa? Lue opas Google Ads -kustannuksista, klikkaushinnoista (CPC) ja budjetoinnista. Opi optimoimaan kulut ja parantamaan mainonnan ROI:ta. ...more
Google Ads mainonta
December 17, 2025•3 min read


Emir Rebiai, 10-vuoden kokemus digimarkkinoinnista
Olli Ropponen, 14-vuoden kokemus digimarkkinoinnista

Meillä on yli 13 vuoden kokemus hakukonemarkkinoinnista, Suomessa ja ulkomailla. Meillä teet töitä suoraan hakukonemarkkinoinnin tekijän kanssa.

© Great Slogan Oy 2025 Pidätämme kaikki oikeudet.